مقالات

نحوه نصب فیتینگ مخزن

نحوه نصب فیتینگ مخزن
قبل از نصب شناور باید فیتینگ‌های آن را متصل کنیم. به طور کلی به هر نوع از اتصالات در مسیر لوله کشی، فیتینگ یا اتصال می‌گویند. یکی از موارد مصرف فیتینگ‌ها در ورودی و خروجی مخازن آب است. در نتیجه نصب فیتینگ مخزن از اساسی‌ترین مراحل برای جلوگیری از نشتی آب است. برای مخزن به دو مجموعه فیتینگ برای قسمت ورودی و خروجی آب نیاز است. فیتینگ مخزن آب در انواع مختلفی وجود دارد. سه نوع برنجی، پلی اتیلن و upvc برای مخازن پلاستیکی که از جمله پرمصرف‌ترین منابع آب و بهترین مخزن خانگی هستند، به کار می‌رود. در ادامه نحوه نصب فیتینگ مخزن را کامل شرح می‌دهیم.

۱)در مرحله اول نصب فیتینگ مخزن، با استفاده از یک قلم محل اتصال ورودی و خروجی مخزن را مشخص کنید. محل اتصال ورودی باید حداقل 5 سانتی متر پایین‌تر از درب مخزن و محل اتصال خروجی حداقل 5 سانتی متر بالاتر از کف مخزن باشد.
۲) با گردبُر محل نشان شده را سوراخ کنید. سوراخی که ایجاد می‌کنید باید حداقل 5 میلیمتر از اندازه فیتینگ بزرگتر باشد. به این خاطر که فیتینگ بتواند داخل آن جا بگیرد. ( از داخل مخزن، تراشه‌های حاصل از مته کردن را کامل جمع کنید تا وارد جریان آب نشود.)
۳) در مرحله آخر نصب فیتینگ مخزن، واشر لاستیکی فیتینگ را دور آن قرار دهید و سپس فیتینگ را داخل سوراخ گذاشته و از طرف دیگر مهره را به آرامی و با دقت محکم کنید تا به خوبی آب‌بندی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *